2007年12月3日 星期一

2007.12.03

這禮拜 David 給了一個作業 ── My Favorite Artist
我寫的是李連杰 ( Jet Li )



之後我把打好的英文草稿放到 Yahoo 的段落翻譯上,
想要看看翻出來的中文跟我想的一不一樣...

( 請先看看英文內容再看中文翻譯 )


Content:
Hello everyone, do you know who is the most famous martial artist? Yes, you’re right! The famous martial artist is Jet Li. He is my favorite modern artist. Jet Li was born in Beijing, China in 1963. Li is a Chinese martial artist, actor, wushu champion, and international film star. The Chinese want to be a famous actor in Hollywood is very difficult, but Jet Li did it. His first Hollywood film leading role was in Romeo Must Die. Why he appeals to me? He is a very hard actor, even though in many dangerous films, he always doesn't use standby. Then his martial art is perfect and beautiful. In many films, he always acted a hero, but in recently film “Fearless”, he shows a different face. Now, he is still the most famous martial artist of the world. Thanks for your listening.


Yahoo 段落翻譯:
大家好, 您知道誰是最著名的軍事藝術家? 是, 您正確! 著名軍事藝術家是噴氣機李。他是我喜愛的現代藝術家。噴氣機李出生在北京, 1963 年中國。李是中國軍事藝術家、演員、wushu 冠軍, 和國際電影明星。中國人想要是一位著名演員在好萊塢是非常困難的, 但噴氣機李做了它。主角是在羅密歐的他的第一部好萊塢影片必須死。為什麼他喜歡我? 他是一位非常堅硬演員, 即使在許多危險影片裡, 他總不使用待命者。然後他的武術完善和美好。在許多影片裡, 他總行動了英雄, 但在最近影片裡"無所畏懼", 他顯示一張另外面孔。現在, 他是仍然世界的最著名的軍事藝術家。感謝您聽。

一看到翻出來的中文,
爆笑!!!
這麼久了我都不知道,原來我喜歡的 Jet Li 他是一台噴氣機阿!!!
噴氣機李!
噴氣機李!
噴氣機李!

還有一個 " 是,您正確。 "
如果現實當中還這樣對大家說:是,您正確。這也太好笑了吧!

我只能說Yahoo的翻譯真是妙妙妙!
還是少用為妙,
哈哈哈!

沒有留言:

張貼留言